ЦВК ВІТАЄ БУДЬ-ЯКІ КРОКИ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ З ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗПОЧАТОГО ВИБОРЧОГО ПРОЦЕСУ

Центральна виборча комісія відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію"  є постійно діючим колегіальним державним органом, який наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

Комісія та її члени зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та іншими законами України.

24 травня 2019 року розпочався виборчий процес позачергових виборів народних депутатів 21 липня 2019 року. Короткотерміновість і швидкоплинність означеного виборчого процесу унеможливлюють проведення публічних закупівель у строки, визначені Законом України "Про публічні закупівлі",  про що було наголошено на брифінгу в ЦВК ще 23 травня 2019 року.

24 травня 2019 року Комісія своєю постановою звернулася до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України і Міністерства економічного розвитку та торгівлі України щодо законодавчого врегулювання питань здійснення публічних закупівель для забезпечення належної організації підготовки та проведення виборів.

Лише 29 травня 2019 року відбулася нарада під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва, за участі представників Комісії, Мінекономрозвитку, Мін’юсту, Адміністрації Президента України, Верховної Ради України та інших органів щодо здійснення публічних закупівель для організації підготовки проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року. Під час наради єдиною була позиція представників  державних органів щодо необхідності законодавчого врегулювання означеного питання. Однак відповідно до коментарів віце-спікера Верховної Ради України Ірини Геращенко малоймовірним є прийняття змін до закону з урахуванням швидкоплинності виборчого процесу та вимог Регламенту ВРУ.

Окрім того, Центральна виборча комісія вважає безпідставними заяви  Мінекономрозвитку, оприлюднені на Урядовому порталі, щодо намагань Комісії здійснювати закупівлі "у непрозорий, неефективний спосіб", що "створить умови для зловживань під час укладення та виконання договорів закупівель". Комісія звертає увагу, що проблема здійснення публічних закупівель для організації підготовки та проведення виборів підіймається Комісією з 2016 року і виключно в контексті  забезпечення реалізації гарантованого Конституцією України активного та пасивного виборчого права громадян України.

ЦВК наголошує, що саме Мінекономрозвитку як державний орган, відповідальний за формування та реалізацію державної політики у сфері публічних закупівель та державного замовлення, мало б давно врахувати обґрунтовані численні звернення Комісії для внесення відповідних змін до законодавства, що дало б змогу уникнути критичної ситуації з підготовкою до позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.

На вказаній вище нараді також були висловлені позиції щодо можливості часткового врегулювання питання на рівні підзаконних актів.

Центральна виборча комісія вітає будь-які кроки, спрямовані на розв’язання проблеми з організацією публічних закупівель для забезпечення розпочатого виборчого процесу. Та очікує якнайшвидшого внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" чи прийняття у встановленому законом порядку іншого нормативного акту, який комплексно вирішить згадану проблему, що належить до компетенції органів державної влади, відповідальних за реалізацію державної політики в сфері публічних закупівель та контроль використання коштів Державного бюджету України.

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

30.05.2019 р.