3 березня відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії під головуванням Я.В. Давидовича.
На підставі звернення представника Блоку НДП з проханням до Центрвиборчкому оголосити кандидата у народні депутати України Ю.О. Козака, включеного до виборчого списку цієї політичної сили під № 269, таким, що вибув з балотування, та виключити його з цього виборчого списку у зв’язку зі смертю Комісія прийняла відповідне рішення.
Розглянувши заяви та рішення політичних сил про відкликання уповноважених осіб у територіальних виборчих округах з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, зареєстрованих відповідними постановами ЦВК, Комісія скасувала реєстрацію:
- 4 осіб виборчого блоку політичних партій „Народний блок Литвина”;
- 2 осіб Соціалістичної партії України;
- 7 осіб Українського Народного Блоку Костенка і Плюща;
- 2 осіб Політичної партії „Партія екологічного порятунку „ЕКО+25%”.
Відповідно до поданих заяв політичних партій та виборчих блоків політичних партій щодо реєстрації їх уповноважених осіб Центральна виборча комісія зареєструвала уповноважених осіб у територіальних виборчих округах з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року:
- 4 осіб виборчого блоку політичних партій „Народний блок Литвина”;
- 2 осіб Соціалістичної партії України;
- 5 осіб „Громадянського блоку ПОРА-ПРП”;
- 7 осіб Українського Народного Блоку Костенка і Плюща;
- 34 особи партії „Віче”;
- 4 осіб Політичної партії „Партія екологічного порятунку „ЕКО+25%”;
- 5 осіб Виборчого блоку політичних партій „ЗА СОЮЗ”;
- 147 осіб Виборчого блоку „Держава – Трудовий Союз”.
Розглянувши особисті заяви про звільнення від виконання обов’язків голів, заступників голів, секретарів та про дострокове складення повноважень членів окружних виборчих комісій (ОВК), а також подання політичних партій, виборчих блоків політичних партій – суб’єктів виборчого процесу щодо відкликання членів ОВК та подання інших кандидатур для включення до складу ОВК замість вибулих, відповідно до Закону України „Про вибори народних депутатів України” Комісія достроково припинила повноваження 6 членів ОВК, серед яких два заступники голови та один секретар комісії. Цією ж постановою звільнено від виконання обов’язків без припинення членства в комісії одного заступника голови ОВК, а також призначено одного заступника голови із складу ОВК в територіальному виборчому окрузі. Крім того, включено до складу ОВК 4 осіб, із числа яких призначено двох заступників голів комісії та одного секретаря комісії.
Розглянувши звернення Посольства Російської Федерації в Україні, міжнародних організацій Світовий Конгрес Українців, Міжнародний Республіканський Інститут, ЕНЕМО – Асоціація громадян, Бюро з демократичних інститутів та прав людини Організації з безпеки та співробітництва в Європі про реєстрацію офіційних спостерігачів на виборах народних депутатів України 26 березня 2006 року, Центрвиборчком зареєстрував 518 осіб офіційними спостерігачами від зазначеної держави та міжнародних організацій. Тож загальна кількість зареєстрованих офіційних спостерігачів від іноземних держав та міжнародних організацій складає вже 1139 осіб.
На виконання вимог Закону України „Про вибори народних депутатів України” Комісія затвердила форми подання щодо надання дозволу на виготовлення виборчих бюлетенів безпосередньо дільничними виборчими комісіями спеціальних виборчих дільниць, утворених на суднах, що перебувають у день виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року в плаванні під Державним Прапором України, та подання щодо надання дозволу на виготовлення виборчих бюлетенів безпосередньо дільничною виборчою комісією спеціальної виборчої дільниці, утвореної на полярній станції України.
Після розгляду особистих заяв членів ОВК Центрвиборчком вніс необхідні зміни до додатку до постанови ЦВК від 24 січня 2006 року № 259 „Про утворення окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року” в частині зазначення їх прізвищ, по батькові та відомостей про освіту.
Крім того, Комісія затвердила рішення 10-и окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року щодо виконання повноважень членів цих комісій з оплатою їх праці у виборчих комісіях.
Відповідно до Закону України „Про вибори народних депутатів України”, постанови Центрвиборчкому від 31 січня 2006 року № 350 „Про затвердження Порядку виділення асигнувань, обліку надходження та використання коштів Державного бюджету України, що виділяються окружним виборчим комісіям на підготовку і проведення виборів народних депутатів України” Комісія затвердила штатні розписи 8-и ОВК на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.
Центвиборчком також вніс зміни до кошторису видатків Комісії на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, затвердженого відповідною постановою ЦВК, виклавши його в новій редакції.
Розглянувши копії постанов ОВК територіального виборчого округу № 149 від 11 лютого 2006 року №3/3 „Про звільнення секретаря окружної виборчої комісії А.С. Кухарєва” та від 18 лютого 2006 року №5/1 „Про призначення секретаря окружної виборчої комісії В.М. Коломієць”, Комісія скасувала обидві постанови зазначеної ОВК.
Відповідно до Закону України „Про вибори народних депутатів України”, Комісія затвердила форми:
відомості про передачу головою дільничної виборчої комісії виборчих бюлетенів членам дільничної виборчої комісії;
відомості про передачу головою дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці виборчих бюлетенів членам дільничної виборчої комісії;
акта про невідповідність суми кількостей виборчих бюлетенів, виданих членом дільничної виборчої комісії виборцям, та виборчих бюлетенів, які залишилися невикористаними у члена дільничної виборчої комісії, кількості виборчих бюлетенів, отриманих цим членом комісії відповідно до відомості видачі виборчих бюлетенів;
акта про невідповідність загальної кількості контрольних талонів виданих виборчих бюлетенів сумі кількостей контрольних талонів виборчих бюлетенів, виданих у приміщенні для голосування, в тому числі на підставі відкріпних посвідчень, та за місцем перебування виборців;
акта про невідповідність кількості виборчих бюлетенів, отриманих дільничною виборчою комісією, сумі кількості невикористаних та зіпсованих виборчих бюлетенів і кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені;
акта про видачу копій протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № ____ територіального виборчого округу № ____ ;
акта про невідповідність кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці, сумі кількостей недійсних виборчих бюлетенів, виборчих бюлетенів з голосами виборців, поданими за кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку кожної політичної партії (виборчого блоку політичних партій), та виборчих бюлетенів з голосами виборців, які не підтримали кандидатів у народні депутати України від жодної політичної партії (виборчого блоку політичних партій);
акта про видачу копій протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № ___ територіального виборчого округу № ___ ;
акта про погашення зіпсованого виборчого бюлетеня;
акта про невідповідність суми кількостей виборчих бюлетенів, виданих членом дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці виборцям, та виборчих бюлетенів, які залишилися невикористаними у члена дільничної виборчої комісії, кількості виборчих бюлетенів, отриманим цим членом комісії відповідно до відомості видачі виборчих бюлетенів;
акта про невідповідність кількості виборчих бюлетенів, отриманих дільничною виборчою комісією закордонної виборчої дільниці, сумі кількостей невикористаних та зіпсованих виборчих бюлетенів і кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені;
акта про видачу копій протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на закордонній виборчій дільниці № ___ закордонного виборчого округу;
акта про невідповідність кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на закордонній виборчій дільниці, сумі кількостей недійсних виборчих бюлетенів, виборчих бюлетенів з голосами виборців, поданими за кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку кожної політичної партії (виборчого блоку політичних партій), та виборчих бюлетенів з голосами виборців, які не підтримали кандидатів у народні депутати України від жодної політичної партії (виборчого блоку політичних партій).
Іншою постановою ЦВК встановила форми актів прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 26 березня 2006 року.
До Центральної виборчої комісії надійшла скарга на дії Жмеринської загальнополітичної газети "Колорит", з якою звернувся кандидат на посаду Жмеринського міського голови Вінницької області В.М. Жеребнюк. Він скаржився на те, що в номері від 25 лютого 2006 року № 16 (188) в рубриці "Влада" під заголовком "Кандидатів на міського голову знайте в обличчя" опубліковано фотографії кандидатів на посаду Жмеринського міського голови, включаючи його фотографію. У зв’язку з тим, що опублікована фотографія не надавалася скаржником до Жмеринської територіальної комісії, він убачає в зазначеній публікації порушення його прав.
Центральна виборча комісія зазначає, що Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" та іншими законодавчими актами Центральна виборча комісія не наділена повноваженнями щодо розгляду скарг стосовно підготовки та проведення місцевих виборів. Крім того, частиною п’ятою статті 30 Закону встановлено, що рішення, дію чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, члена територіальної виборчої комісії може бути оскаржено до суду.
У зв’язку з цим Центральна виборча комісія скаргу кандидата на посаду Жмеринського міського голови Вінницької області В.М. Жеребнюка на дії Жмеринської загальнополітичної газети "Колорит" залишила без розгляду.
До Комісії 28 лютого 2006 року надійшла скарга Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" на дії газети "Сільські вісті", яка у своєму випуску від 23 лютого 2006 року № 22 (17853) опублікувала матеріали під назвами „Є така сила” та "Від чужого бариша вам не перепаде ні гроша, або Ще раз про різницю між лібералами і соціалістами". На думку "Опозиційного блоку НЕ ТАК!", ці статті містять ознаки передвиборної агітації, поширеної з порушенням вимог частини шостої та дев’ятої статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України", тобто такої, що оплачена з джерел, не передбачених Законом, та не обумовлена відповідною угодою. Крім того, ця інформацію може спонукати виборців голосувати "за" або "проти" певних суб’єктів виборчого процесу.
"Опозиційний блок НЕ ТАК!" просив Центральну виборчу комісію визнати протиправними та такими, що порушують його права й законні інтереси, дії газети "Сільські вісті", зобов’язати її утриматися в майбутньому від порушень вимог Закону, а також розглянути питання щодо притягнення суб’єкта оскарження до відповідальності у зв’язку з невиконанням ним постанови Центральної виборчої комісії від 23 лютого 2006 року № 716 "Про скаргу Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" на дії друкованого засобу масової інформації "Сільські вісті", зареєстровану в Центральної виборчої комісії 18 лютого 2006 року за № 21-34-5636".
Проаналізувавши зміст зазначених матеріалів та пояснення редакції газети "Сільські вісті", Центральна виборча комісія встановила, що публікації мають ознаки передвиборної агітації, оскільки містять публічні оцінки діяльності кандидата у народні депутати України Л.М. Кравчука, включеного до виборчого списку Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" під № 1 та зареєстрованого постановою Центральної виборчої комісії від 29 грудня 2005 року № 308, а також заклики щодо голосування "за" одного із суб’єктів виборчого процесу та "проти" інших суб’єктів виборчого процесу.
Крім того, у частині шостій статті 70 Закону закріплено положення про те, що матеріали передвиборної агітації публікуються на підставі угоди, що укладається розпорядником поточного рахунку виборчого фонду партій (блоку) з редакцією друкованого засобу масової інформації; без укладення угоди та надходження коштів на рахунок редакції публікація цих матеріалів забороняється.
Натомість із пояснень редакції газети "Сільські вісті" не вбачається, що публікація згаданої статті здійснювалася на підставі відповідної угоди та оплачувалася за рахунок коштів виборчого фонду партії (блоку) – суб’єкта виборчого процесу.
Аналізуючи решту вимог "Опозиційного блоку НЕ ТАК!", Центральна виборча комісія не встановила факту невиконання суб’єктом оскарження постанови Комісії від 23 лютого 2006 року № 716.
Враховуючи викладене, Комісія вирішила: визнати дії засобу масової інформації "Сільські вісті" щодо поширення у випуску цієї газети від 23 лютого 2006 року № 22 матеріалів, які містять ознаки передвиборної агітації, без укладення угоди з розпорядником поточного рахунку виборчого блоку та надходження коштів на рахунок редакції неправомірними; зобов’язати газету "Сільські вісті" утриматися в подальшому від порушень вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України"; у задоволенні решти вимог Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" відмовити.
Центральна виборча комісія залишила без розгляду по суті скаргу громадян С.М. Воробйова та М.М. Поповича на дії Партії Соціального Захисту, оскільки ними не було надано жодних доказів, що публічний захід, проведений партією 25 лютого 2006 року на проспекті Науки у місті Києві, порушує їх виборчі права, а також загрожує вільному виявленню їх волі при голосуванні на виборах 26 березня 2006 року.
До Комісії надійшло 3 подання з проханнями про реєстрацію ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою – від Трускавецького міського голови (Львівська область) від 10 лютого, голови Гощанської районної ради (Рівненська область) від 10 лютого та голови Городянської районної ради (Чернігівська область) від 20 лютого 2006 року. На референдум передбачається винести питання щодо необхідності обмеження депутатської недоторканності народних депутатів України, обмеження недоторканності Президента України, суддів, депутатів та голів місцевих рад і вилучення у зв’язку з цим відповідних частин Конституції України та Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.
За підсумками розгляду цих подань Комісія своєю постановою відмовила в реєстрації всіх 3 зазначених ініціативних груп, оскільки перевіркою відповідності поданих до Центрвиборчкому документів вимогам Закону України „Про всеукраїнський та місцеві референдуми” встановлено, що документи зборів громадян України не відповідають вимогам цього Закону.
Прес-служба
Центральної виборчої комісії
03.03.2006 р.