26 квітня, під час засідання ЦВК, яке проходило під керівництвом Голови Центральної виборчої комісії Ярослава Давидовича, було розглянуто низку важливих для роботи Комісії та виборчих процесів питань.
Одним з засадничих документів, який має детально визначати діяльність головного виборчого штабу країни, є Регламент. Підготовлений проект цього документу тривалий час вивчався та опрацьовувався в Комісії. Варто зазначити, що на етапі обговорення до нього було внесено понад 170 зауважень та пропозицій, більшість з яких враховано в новій редакції. І лише після цього члени ЦВК розглянули документ на засіданні. Відтепер новий Регламент Центральної виборчої комісії затверджено, він набув чинності з дня його прийняття. Відповідно постанови ЦВК № 352 від 13 серпня 1998 року „Про Регламент Центральної виборчої комісії” та № 198 від 27 серпня 1999 року „Про внесення змін і доповнень до Регламенту Центральної виборчої комісії” визнано такими, що втратили чинність.
До нового Регламенту ввійшли загальні положення, порядок обрання Голови Комісії, його заступників, секретаря Комісії. Окремий розділ цього документу окреслює їхні повноваження та повноваження членів Комісії. Крім того, Регламент врегульовує діяльність Секретаріату Комісії та патронатної служби щодо забезпечення діяльності Комісії у здійсненні нею повноважень, передбачених законодавчими актами. Інші розділи роз'яснюють порядок розгляду звернень, планування роботи Комісії, організації розгляду документів тощо.
З метою вдосконалення правового регулювання організаційної, юридичної, експертної, аналітичної, інформаційно-довідкової та матеріально-технічної роботи Секретаріату Центральної виборчої комісії, спрямованої на забезпечення діяльності Комісії у здійсненні нею повноважень, Комісія своєю постановою затвердила також Положення про Секретаріат Центральної виборчої комісії. Відповідно було визнано такою, що втратила чинність, постанову ЦВК № 357 від 21 серпня 1998 року „Про Положення про Секретаріат Центральної виборчої комісії”.
Нове Положення містить, зокрема, основні завдання і функції Секретаріату Комісії, а також повноваження його керівника, керівників та працівників структурних підрозділів.
Метою розгляду наступного питання порядку денного – про внесення змін до структури і чисельності Секретаріату, патронатної служби та автогосподарства ЦВК – була оптимізація структури Комісії й збільшення уваги до документообігу. В результаті прийнятих змін дещо зменшується чисельний склад Секретаріату ЦВК.
Комісія розглянула та затвердила фінансовий звіт про використання коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України. Таким чином, Центральна виборча комісія, яка вчасно виконала відповідну вимогу Закону України „Про вибори Президента України”, що вимагає у тримісячний термін з дня офіційного опублікування результатів виборів надсилати до Рахункової палати звіт про використання коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, остаточно підбила підсумки використання цих коштів. Слід зауважити, що фактичні видатки на підготовку та проведення виборів Президента України становили лише 90,5% від затверджених кошторисом, тобто державні гроші вдалось витратити ощадливо.
Детальніша розмова про цей звіт передбачається наступного дня на прес-конференції, присвяченій публічному представленню зазначеного документу.
Наступне питання для розгляду було підказане самим життям: організатори виборів у регіонах звертались до Центральної виборчої комісії з проханням вирішити питання про можливість подальшого використання виборчих скриньок, виготовлених для голосування на виборах Президента України.
Прес-служба
Центральної виборчої комісії
26.04.2005 р.