КОМІСІЯ ВИЗНАЛА ОБРАНОЮ НАРОДНИМ ДЕПУТАТОМ УКРАЇНИ БІЛОЗІР О.В. ТА ЗВЕРНУЛАСЯ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЩОДО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ"

13 травня відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії, яке провів Голова Комісії Михайло Охендовський.

Верховна Рада України своєю постановою достроково припинила повноваження народного депутата України Луценка Ю.В., обраного на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі від ПАРТІЇ "БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА", у зв’язку з особистою заявою про складення ним депутатських повноважень.

Відтак, Комісія визнала обраною народним депутатом України на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі Білозір Оксану Володимирівну, 1957 року народження, освіта вища, голову громадської організація "Всеукраїнське об’єднання жінок-депутатів", проживає в місті Києві, безпартійну, включену до виборчого списку ПАРТІЇ "БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА" під № 80.

Положеннями Законів України "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори Президента України", "Про місцеві вибори", "Про всеукраїнський референдум" унормовується питання здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для підготовки і проведення виборів і референдумів в Україні.

Відповідні норми цих виборчих законів повною мірою кореспондуються з положеннями частини третьої статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель", якою встановлено, що дія цього закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється для підготовки і проведення виборів та референдумів в Україні, а також послуги з підтримки, обслуговування та модифікації Єдиної інформаційно-аналітичної системи "Вибори".

Разом з тим, Законом України "Про публічні закупівлі" передбачено втрату чинності Закону України "Про здійснення державних закупівель" з 1 серпня 2016 року. Частиною третьою статті 2 вказаного закону встановлено перелік випадків, коли тендерні (конкурсні) процедури не підлягають застосуванню.

Проте вказана норма не містить положення про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для підготовки і проведення виборів та референдумів, а відтак з 1 серпня 2016 року закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів для підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні здійснюватиметься згідно з вимогами закону, тобто із застосуванням довготривалих тендерних (конкурсних) процедур. З тих самих підстав потребує відповідного врегулювання і питання закупівлі послуг з підтримки, обслуговування та модифікації Єдиної інформаційно-аналітичної системи "Вибори" та її підсистем.

Зважаючи на швидкоплинність виборчого та референдумного процесів, довготривалість строків виготовлення, поставки товарів, виконання робіт і надання послуг, здійснення таких закупівель для підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні, а також закупівлі послуг з підтримки, обслуговування та модифікації Єдиної інформаційно-аналітичної системи "Вибори" відповідно до закону не вбачається можливим.

Отже, таке законодавче врегулювання процедури закупівлі товарів, робіт і послуг для підготовки і проведення виборів і референдумів ставить під загрозу належне забезпечення організації підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні.

З цих підстав Комісія звернулась до Верховної Ради України щодо невідкладного законодавчого врегулювання питання закупівлі товарів, робіт і послуг для підготовки і проведення виборів та референдумів в Україні, а також для підтримки, обслуговування та модифікації Єдиної інформаційно-аналітичної системи "Вибори" шляхом внесення змін до частини третьої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" стосовно непоширення положень цього закону на вказані випадки.

Окрім того, у зв’язку з перейменуванням Верховною Радою України Артемівського району Донецької області на Бахмутський район Донецької області, а також перейменуванням як юридичної особи Артемівської районної ради Донецької області на Бахмутську районну раду Донецької області, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Комісія внесла зміни до своєї постанови від 6 вересня 2015 року № 230 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів", замінивши слова "Артемівська районна виборча комісія Донецької області" словами "Бахмутська районна виборча комісія Донецької області".

При цьому Комісія звернула увагу Бахмутської районної ради на необхідність забезпечення у період після закінчення виборчого процесу діяльності Бахмутської районної виборчої комісії щодо виконання нею повноважень за рахунок коштів місцевого бюджету, зокрема з метою виготовлення нової печатки та вивіски цієї комісії. Секретаріату ЦВК доручено забезпечити виготовлення нових посвідчень членам Бахмутської районної виборчої комісії та їх передачу зазначеній комісії. 

На завершення засідання внесено зміни до складу територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого постановою ЦВК від 6 вересня 2015 року № 230 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

13.05.2016 р.