ПІД ЧАС ЗАСІДАННЯ ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ РОЗГЛЯНУЛА НИЗКУ ПИТАНЬ

7 квітня відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії, яке провів Голова Комісії Михайло Охендовський.

Комісія внесла зміни до постанов ЦВК від 3 червня 2016 року № 182 "Про структуру і чисельність Секретаріату та патронатної служби Центральної виборчої комісії, Служби розпорядника Державного реєстру виборців", від 26 січня 2017 року № 10 "Про штатний розпис Центральної виборчої комісії на 2017 рік" та від 17 серпня 2016 року № 376 "Про тендерний комітет Центральної виборчої комісії".

Також внесено зміни до переліку звичайних та спеціальних виборчих дільниць, утворених на постійній основі постановою ЦВК від 12 квітня 2012 року № 66, та до Переліку одномандатних виборчих округів, утворених на постійній основі постановою ЦВК від 28 квітня 2012 року № 82.

Розглянувши відповідні звернення Луганської та Дніпропетровської обласних державних адміністрацій, Комісія встановила відсутність правових підстав для призначення нею перших виборів депутатів Щастинської міської ради об'єднаної територіальної громади і Щастинського міського голови, а також – депутатів Любимівської сільської ради ОТГ та Любимівського сільського голови і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів.

Рішення прийняте у зв'язку з тим, що Щастинську міську та Любимівську сільську об'єднані територіальні громади утворено територіальними громадами, розташованими на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць. А, враховуючи відповідні норми Конституції України та Земельного кодексу України, необхідною передумовою призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного, у тому числі суміжного з містом обласного значення, району, до складу ОТГ, адміністративний центр якої знаходиться в межах міста обласного значення або іншого району, є внесення змін до меж відповідного міста та району.

Вирішення вказаних питань належить до повноважень Верховної Ради України. Проте відповідні постанови Верховної Ради України про зміну зазначених меж до Комісії не надходили.

Окрім того, Комісія відзначила, що на сьогодні у Центральної виборчої комісії відсутні бюджетні призначення за бюджетною програмою 6741020 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" в обсязі, необхідному для фінансування організації підготовки та проведення місцевих виборів.

До Комісії надійшла заява кандидата в депутати Шевченківської сільської ради ОТГ по одномандатному округу № 2 Бобера О.В., у якій суб'єкт звернення просив у межах повноважень Центральної виборчої комісії, передбачених законом, вжити вичерпних заходів, спрямованих на сприяння в реалізації виборчих прав, гарантованих Конституцією України та законами України, вказуючи на невідповідність рішень Шевченківської сільської виборчої комісії Вітовського району Миколаївської області вимогам Закону України "Про місцеві вибори" з наведених у заяві обґрунтувань. Розглянувши наявні матеріали, Комісія встановила відсутність підстав для задоволення вказаної заяви.

Окрім того, під час засідання Комісія скасувала постанову Петриківської районної виборчої комісії Дніпропетровської області від 24 лютого 2017 року № 2 "Про утворення Миколаївської селищної виборчої комісії". Рішення прийнято у зв'язку з тим, що, формуючи цією постановою новий склад Миколаївської селищної виборчої комісії, вказана виборча комісія на порушення заборони повторного включення кандидатур, повноваження яких були достроково припинені у зв'язку з достроковим припиненням повноважень усього складу виборчої комісії, повторно включила до її складу три такі кандидатури, що вказує на незаконність зазначеної постанови.

При цьому Комісія зобов'язала Петриківську районну виборчу комісію невідкладно, але не пізніше "___" квітня 2017 року в порядку, встановленому Законом України "Про місцеві вибори" та Роз'ясненням щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради АР Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженим постановою ЦВК від 7 вересня 2015 року № 236, розглянути питання щодо формування нового складу Миколаївської селищної виборчої комісії.

Під час засідання Комісія розглянула поточне питання функціонування Державного реєстру виборців.

Крім того, Комісія внесла зміни до складу територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого постановами ЦВК від 6 вересня 2015 року № 230 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів" та від 18 грудня 2015 року № 604 "Про новий склад Васильківської районної виборчої комісії Київської області".

До Комісії 5 квітня 2017 року надійшла вимога старшого детектива – заступника керівника Третього відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів НАБУ Р. Єгізарова стосовно надання в порядку статті 93 КПК України документів та інформації щодо здійснення політичними партіями публічного контролю за веденням Державного реєстру виборців у зв'язку з досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 52016000000000166.

При розгляді вказаної вимоги ЦВК, зокрема, зазначила, що Законом України "Про Національне антикорупційне бюро України" визначено, що НАБУ та його працівникам для виконання покладених на них обов'язків надається право витребовувати за рішенням керівника структурного підрозділу НАБУ та одержувати в установленому законом порядку у вказаному в запиті вигляді та формі від інших правоохоронних та державних органів, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для виконання обов'язків НАБУ, у тому числі відомості про майно, доходи, видатки, фінансові зобов'язання осіб, які ними декларуються у встановленому законом порядку, відомості про використання коштів Державного бюджету України, розпорядження державним або комунальним майном. Однак, зі змісту зазначеної вимоги не вбачається, що витребовування інформації здійснюється саме за рішенням керівника структурного підрозділу НАБУ.

Крім того, законодавство України встановлює чіткі правові механізми для надання стороні кримінального провадження тимчасового доступу до документів особою, у володінні якої вони перебувають.

Комісія, також, нагадала, що постановою від 3 квітня 2017 року № 65 вона звернулася до Національного антикорупційного бюро України для перевірки правомірності здійснення старшим детективом – заступником керівника Третього відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів НАБУ Єгізаровим Р.А. досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні.

За таких обставин Комісія вирішила надати тимчасовий доступ до документів, які запитуються у вказаній вимозі, після пред'явлення оригіналу ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до відповідних документів та вручення її копії, а також – надати запитувану інформацію за наявності рішення керівника відповідного структурного підрозділу Національного антикорупційного бюро України. Під час розгляду цього питання у засіданні Комісії головувала заступник Голови Комісії Жанна Усенко-Чорна.

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

7.04.2017 р.