ЦВК СПРОСТИЛА ПОРЯДОК ТИМЧАСОВОЇ ЗМІНИ МІСЦЯ ГОЛОСУВАННЯ ВИБОРЦЯ БЕЗ ЗМІНИ ЙОГО ВИБОРЧОЇ АДРЕСИ

5 вересня відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії.

З метою забезпечення реалізації та захисту виборчих прав громадян України, виборча адреса яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Комісія внесла зміни до Порядку тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси, затвердженого постановою ЦВК від 13 вересня 2012 року № 893 "Про забезпечення тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси".

Відповідно до цих змін, виборці, виборча адреса яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях районів, міст, селищ і сіл, їх частин у Донецькій та Луганській областях, межі та перелік яких визначаються Президентом України у порядку, передбаченому Законом України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях", можуть не додавати до заяви документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця їх голосування.

Окрім того, Комісія внесла зміни до переліку звичайних та спеціальних виборчих дільниць, утворених на постійній основі постановою ЦВК від 12 квітня 2012 року № 66, до переліку закордонних виборчих дільниць, утворених на постійній основі постановою ЦВК від 12 квітня 2012 року № 67, та до Переліку одномандатних виборчих округів, утворених на постійній основі постановою ЦВК від 28 квітня 2012 року № 82.

Також внесено зміни до Технічного завдання на створення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців", затвердженого постановою ЦВК від 17 вересня 2007 року № 392.

Комісія вирішила звернутися до Верховного Суду та Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя щодо надання роз’яснень з питань:

– підсудності справ стосовно оскарження рішень, дій та бездіяльності членів Центральної виборчої комісії;

– порядку застосування заходів забезпечення позову відповідно до частини четвертої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України;

– правових наслідків застосування заходів забезпечення позову в спорах, що стосуються призначення, підготовки і проведення виборів, їх впливу на подальший перебіг виборчого процесу, а також правових наслідків скасування рішень про призначення виборів у ході здійснення виборчого процесу.

Разом з тим, ЦВК звернулася до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя щодо підготовки змін до законодавчих актів України з питань:

– представництва інтересів виборчих комісій у суді у спорах щодо виборів та референдумів;

– особливостей розгляду адміністративних справ, передбачених статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України, щодо повідомлення учасників справи про дату, час та місце розгляду справи та подання заяв по суті справи;

– інформування Центральної виборчої комісії про відкриття проваджень у справах стосовно спорів, пов’язаних з добровільним об’єднанням територіальних громад, та прийняті судами рішення за результатами їх розгляду, а також встановлення особливостей провадження і обчислення процесуальних строків розгляду цієї категорії адміністративних справ.

Необхідність таких звернень зумовлена тим, що 15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", згідно з яким, зокрема, Кодекс адміністративного судочинства України викладено в новій редакції та запроваджено нові правила здійснення адміністративного судочинства.

На завершення засідання внесено зміни до складу територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

05.09.2018 р.