ЦВК ЗАТВЕРДИЛА ОБСЯГИ ВИДАТКІВ ДЛЯ ВКЛЮЧЕННЯ ДО БЮДЖЕТНИХ ЗАПИТІВ НА 2018-2020 РОКИ

1 серпня відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії.

Розглянувши відповідні клопотання, Комісія надала дозвіл Громадській організації "ЛІГА ВИБОРЦІВ", ГРОМАДСЬКІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ "МІЖНАРОДНА ОРГАНІЗАЦІЯ "ТРІУМВІРАТ" та Всеукраїнській громадській організації "Передові правові ініціативи" мати офіційних спостерігачів під час проміжних виборів депутатів сільських, селищних рад, повторних виборів депутатів сільських, селищних рад та сільських, селищних голів, а також перших виборів старост сіл, селищ, які відбудуться 10 вересня 2017 року. Окрім того, Всеукраїнській громадській організації "Передові правові ініціативи" – під час зазначених місцевих виборів 17 вересня 2017 року.

Відповідно до статті 35 Бюджетного кодексу України та на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 червня 2017 року № 411-р "Про схвалення проекту Основних напрямків бюджетної політики на 2018-2020 роки" Центральна виборча комісія визначила обсяги видатків для включення до бюджетних запитів на 2018, 2019 та 2020 роки за чотирма бюджетними програмами.

Так, під час засідання Комісія затвердила обсяг видатків для включення до бюджетного запиту за бюджетною програмою 6731020 "Проведення виборів народних депутатів України" до проекту Державного бюджету України на 2018 рік у сумі 32 млн 167,6 тис. гривень. Зазначені видатки визначено для проведення проміжних виборів народних депутатів України у 5 одномандатних виборчих округах у разі їх призначення.

Також затверджено обсяг видатків для включення до бюджетного запиту за бюджетною програмою 6731050 "Функціонування Державного реєстру виборців" до проекту Державного бюджету України на 2018 рік у сумі 47 млн 787,6 тис. гривень.

Окрім того, Комісія затвердила обсяг видатків для включення до бюджетного запиту за бюджетною програмою 6741020 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" до проекту Державного бюджету України на 2018 рік у сумі 309 млн 190 тис. гривень.

Своєю чергою затверджено орієнтовні обсяги видатків для включення до бюджетних запитів за бюджетною програмою 6731020 "Проведення виборів народних депутатів України" на 2019 та 2020 роки відповідно у сумі 1 млрд 857 млн 930 тис. гривень та 36 млн 800 тис. гривень. Обсяг видатків на 2020 рік визначено для проведення проміжних виборів народних депутатів України у 5 одномандатних виборчих округах у разі їх призначення.

ЦВК також затвердила орієнтовний обсяг видатків для включення до бюджетного запиту за бюджетною програмою 6731040 "Проведення виборів Президента України" на 2019 рік у сумі 2 млрд 354 млн 880 тис. гривень. При цьому у розрахунках враховано можливе проведення повторного голосування.  

Окрім того, затверджено орієнтовні обсяги видатків для включення до бюджетних запитів за бюджетною програмою 6731050 "Функціонування Державного реєстру виборців" на 2019 та 2020 роки відповідно у сумі 46 млн 481,2 тис. гривень та 47 млн 167 тис. гривень.

Також Комісія затвердила орієнтовний обсяг видатків для включення до бюджетного запиту за бюджетною програмою 6741020 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" на 2020 рік у сумі 1 млрд 913 млн 160 тис. гривень. Вказані видатки визначено для підготовки та проведення чергових місцевих виборів.

Як повідомлялося, постановою ЦВК від 31 травня 2017 року № 118 дільничну виборчу комісію виборчої дільниці № 320300 та Здорівську сільську виборчу комісію Васильківського району Київської області  було зобов’язано у визначений строк і спосіб здійснити підрахунок голосів виборців, встановити підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, про що скласти відповідні протоколи та прийняти рішення згідно з частиною четвертою статті 85 Закону України "Про місцеві вибори", а також подати Комісії звіт про виконання вказаної постанови.

Проте вказаними виборчими комісіями у визначені зазначеною постановою ЦВК строки не було вчинено жодних дій, спрямованих на її виконання.

Тому, виявивши систематичну протиправну бездіяльність цих комісій, неодноразове прийняття Здорівською сільською виборчою комісією незаконних рішень, Комісія 15 червня 2017 року ухвалила постанову № 124, якою  достроково припинила повноваження всього складу ДВК виборчої дільниці № 320300 та Здорівської сільської  виборчої комісії, а також зобов?язала Васильківську районну виборчу комісію затвердити новий склад зазначеної ДВК та сформувати новий склад вказаної сільської виборчої комісії.

Окрім того, ці комісії (після затвердження та сформування їх нових складів) було повторно зобов?язано вчинити передбачені законом дії з метою встановлення результатів позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року.

Однак зазначеними виборчими комісіями постанову ЦВК від 15 червня 2017 року № 124 також не виконано.

При цьому Комісія зазначила, що на сьогодні Здорівська сільська виборча комісія продовжує свідомо вчиняти незаконні дії. Так, 17 липня 2017 року вказана комісія ухвалила постанову № 19, якою вирішила здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 на підставі виборчої документації, що перебуває на зберіганні в архівному секторі, та скласти про це протокол, що й було нею здійснено 19 липня 2017 року.

Зазначені рішення та дії цієї комісії грубо порушили вимоги закону та постанов Комісії, оскільки вказаний підрахунок голосів виборців може здійснювати виключно дільнична виборча комісія цієї виборчої дільниці. Окрім того, повторний підрахунок голосів виборців територіальною виборчою комісією не є тотожним підрахунку цих голосів дільничною виборчою комісією, адже не лише здійснюється різними суб?єктами, а й має різні правові підстави та наслідки.

ЦВК також звернула увагу, що постановою Комісії від 15 червня № 124 було спрямовано матеріли про порушення вказаними комісіями Конституції України та законів України для проведення перевірки викладених у них обставин та вжиття заходів реагування відповідно до законодавства України до Головного управління Національної поліції в Київській області.

Проте станом на сьогодні жодного повідомлення від зазначеного Головного управління про результати розгляду вказаних матеріалів чи вжиті заходи до Комісії не надійшло.
Таким чином, як зазначила Комісія, систематичні, починаючи з квітня 2017 року, порушення вказаними виборчими комісіями законодавства України, що неодноразово були зафіксовані рішеннями судів та Комісії, свідчать про наявність протиправного злочинного умислу в діях їх членів щодо встановлення результатів позачергових виборів Здорівського сільського голови з метою перешкоджання реалізації виборчих прав громадян України та діяльності інших суб?єктів виборчого процесу, в тому числі ЦВК, і мають ознаки кримінальних правопорушень, передбачених статтями 157, 382 Кримінального кодексу України.

Окрім того, значні зміни у відомостях щодо кількості голосів виборців, поданих за кандидатів на посаду Здорівського сільського голови, внаслідок чого кардинально змінилися результати волевиявлення членів територіальної громади села Здорівка, відсутність правового обгрунтування таких змін, а також проведення 19 липня 2017 року Здорівською сільською виборчою комісією повторного підрахунку голосів виборців, встановлення підсумків голосування та результатів указаних виборів за відсутності кандидатів на зазначену посаду, їх довірених осіб, спостерігачів можуть свідчити про фальсифікацію зазначених протоколів, пошкодження виборчих бюлетенів, тобто про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених статями 158, 158² Кримінального кодексу України.

Відтак, Комісія звернулася до Національної поліції України та передала копії матеріалів з питання встановлення результатів позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року для проведення перевірки викладених обставин та вжиття заходів реагування відповідно до законодавства України.

На завершення засідання Комісія внесла зміни до складу територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого постановою ЦВК від 6 вересня 2015 року № 230 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

1.08.2017 р.