22 жовтня під головуванням Володимира Шаповала розпочалося чергове засідання Центральної виборчої комісії.
Комісія розглянула особисті заяви про складення повноважень членів ТВК, а також звернення суб’єкта подання кандидатури члена комісій щодо відкликання члена комісії. За підсумками цього розгляду ЦВК внесла окремі зміни до складу ТВК, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 15 вересня 2010 року № 355 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя), районних у місті Севастополі виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".
Зокрема, у п’яти ТВК, що належать до чотирьох регіонів достроково припинено повноваження 5 членів комісій, а також звільнено від виконання обов’язків без припинення членства в комісії одного голову ТВК. Замість вибулого голови відповідної комісії призначено нову посадову особу.
Розглянувши звернення від іноземних держав, міжнародних організацій та всеукраїнських громадських організацій, Центральна виборча комісія зареєструвала 24 офіційних спостерігача від США,19 – від Угорської Республіки, 3 – від Турецької Республіки, 13 – від міжнародної громадської організації «Український Конгресовий Комітет Америки», 17 – від Міжнародної громадської організації сприяння розвитку виборчих технологій «За справедливі вибори», 89 – від Комітету «За відкриту демократію»,145 – від всеукраїнської громадської організації «Комітет виборців України», 117 – відГромадянської організації «ФРОНТ ЗМІН»та335 – від всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа «ОПОРА» на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 31 жовтня 2010 року.
Таким чином, тільки за підсумками засідання Комісія зареєструвала 762 офіційних спостерігача. Із них: від українських громадських організацій - 597 осіб, від іноземних держав та міжнародних організацій – 165 осіб (46 представлятимуть іноземні держави, а 119 – міжнародні організації).
З урахуванням зареєстрованих раніше, станом на 22 жовтня, ЦВК вже зареєструвала 2314 офіційних спостерігачів. Із них: від українських громадських організацій – 1917 осіб, офіційних спостерігачів від іноземних держав та міжнародних організацій – 397 (130 із них представлятимуть іноземні держави, а 267 – міжнародні організації).
20 жовтня 2010 року до ЦВК надійшла скарга Львівської міської організації Республіканської Християнської партії, у якій вона просить «визнати рішення від 15 жовтня 2010 року суб’єкта оскарження в частині утворення ДВК в мінімальному кількісному кладі, а також про визначення персонального складу ДВК такими, що не відповідають вимогам законодавства України, порушують виборчі права та законні інтереси кандидатів в депутати від Львівської міської організації Республіканської Християнської партії по багатомандатному та одномандатних виборчих округах м. Львова; скасувати рішення Львівської міської виборчої комісії від 15 жовтня 2010 року про затвердження складів дільничних виборчих комісій; зобов’язати Львівську міську виборчу комісію сформувати дільничні виборчі комісії у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, збільшити кількісний склад ДВК до максимальної кількості, передбаченої Законом про вибори, а також сформувати персональний склад ДВК пропорційно до поданих суб’єктами виборчого процесу пропозицій»
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Комісія залишила її без розгляду по суті, оскільки не є належним суб’єктом розгляду зазначеної скарги, а відповідні документи надійшли до ЦВК з порушенням встановлених Законом строків оскарження.
21 жовтня Центральна виборча комісія на своєму засіданні вивчила 2 скарги набездіяльність Васильківської районної виборчої комісії Київської області, які залишила без розгляду по суті.
Однак на засіданні 22 жовтня з метою реалізації повноважень щодо організації підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України, Центральна виборча комісія за власною ініціативою розглянула окремі документи та матеріали, які надійшли із зазначеними скаргами.
За результатами цього розгляду ЦВК встановила, що Васильківська районна виборча комісія Київської області під час організації підготовки та проведення виборів депутатів Васильківської районної ради Київської області 31 жовтня 2010 року не забезпечила належне виконання вимог виборчого законодавства неправильно застосовуючи приписи частини восьмої статті 90 Закону, безпідставно та необґрунтовано повторно відмовляючи в реєстрації кандидатів у депутати на виборах Васильківської районної ради Київської області після того, як аналогічні по суті попередні постанови цієї комісії були скасовані рішеннями судів, що призвело до порушення принципів виборчого процесу, а також виборчих прав громадян України.
ЦВК також зауважила, що встановлений, зокрема, частиною дванадцятою статті 40, частиною шостою статті 41 Закону припинювальний строк для прийняття остаточного рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі – не пізніше ніж за 22 дні до дня виборів – підлягає застосуванню територіальними виборчими комісіями лише щодо розгляду питань про реєстрацію кандидатів за заявами місцевих організацій партій. Застосування зазначеного строку при розгляді питань про реєстрацію кандидатів у депутати на виконання рішення суду, яке набрало законної сили, суперечить частині п’ятій статті 124 Конституції України та не ґрунтується на Законі.
Враховуючі ці та інші обставини, ЦВК своєю постановою скасувала постанову Васильківської районної виборчої комісії Київської області від 17 жовтня 2010 року № 2/2-17/10 "Про відмову у реєстрації кандидатами у депутати Васильківської районної ради Київської області в багатомандатному виборчому окрузі за поданням Васильківської районної організації Соціалістичної партії України та кандидатів у 16 одномандатних мажоритарних виборчих округах за поданням Васильківської районної організації Соціалістичної партії". Крім того, скасовано постанову Васильківської районної виборчої комісії Київської області від 18 жовтня 2010 року № 2-1-18/10 "Про відмову у реєстрації кандидата у депутати Васильківської районної ради Київської області в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 20 за поданням Васильківської районної партійної організації Політичної партії "Сильна Україна".
Разом з тим Васильківську районну виборчу комісію Київської області зобов’язано невідкладно вирішити питання про реєстрацію Г.С. Крицевої кандидатом у депутати Васильківської районної ради Київської області в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 20 від Васильківської районної партійної організації Політичної партії "Сильна Україна", а також про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі та кандидатів у 16 мажоритарних виборчих округах за поданням Васильківської районної організації Соціалістичної партії України на виборах до Васильківської районної ради Київської області 31 жовтня 2010 року.
Крім того, ЦВК звернула увагу Васильківської районної виборчої комісії Київської області на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства та забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час організації підготовки та проведення місцевих виборів.
Цією ж постановою Центрвиборчком зобов’язав Васильківську районну виборчу комісію Київської області привести свої рішення у відповідність із Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" та цією постановою.
23 жовтня після перерви Центральна виборча комісія продовжила своє засідання.
Розглянуто колективну скаргу Ялтинської міської організації Партії "Союз", Бєляєва Володимира Анатолійовича, Богана Сергія Володимировича, Брісової Тамари Вікторівни, Волян Тереси Теодорівни, Галиченка Костянтина Володимировича, Гошкова Ігоря Васильовича, Димарецького Сергія Григоровича, Ланковського Євгена Миколайовича, Максимова Андрія Юрійовича, Макухи Станіслава Петровича, Меметова Енвера Біляловича, Мергасова Романа Сергійовича, Ошибкіна Олександра Вікторовича, Сиворотки Людмили Степанівни, Стеценка Валерія Васильовича, Труфонової Ірини Валентинівни, в якій вони просять визнати бездіяльність Ялтинської міської виборчої комісії щодо невиконання постанов окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим в адміністративних справах № 2а-13158/10/15/0170, № 2а-13162/10/2/0170, № 2а-13163/10/11/0170, № 2а-13157/10/1/0170, № 2а-13154/10/12/0170, № 2а-13165/10/12/0170, № 2а-13156/10/10/0170, № 2а-13164/10/5/0170, № 2а-13160/10/9/0170, № 2а-13155/10/4/0170, № 2а-13214/10/15/0170, № 2а-13217/10/5/0170, № 2а-13215/10/9/0170, № 2а-13218/10/11/0170, № 2а-13161/10/6/0170, № 2а-13216/10/18/0170 та неприйняття остаточного рішення про реєстрацію кандидатами в депутати Ялтинської міської ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 24 Бєляєва Володимира Анатолійовича, № 8 Богана Сергія Володимировича, № 21 Брісової Тамари Вікторівни, № 18 Волян Тереси Теодорівни, № 11 Галиченка Костянтина Володимировича, № 9 Гошкова Ігоря Васильовича, № 2 Димарецького Сергія Григоровича, № 25 Ланковського Євгена Миколайовича, № 1 Максимова Андрія Юрійовича, № 10 Макухи Станіслава Петровича, № 22 Меметова Енвера Біляловича, № 19 Мергасова Романа Сергійовича, № 14 Ошибкіна Олександра Вікторовича, № 5 Сиворотки Людмили Степанівни, № 6 Стеценка Валерія Васильовича, № 7 Труфонової Ірини Валентинівни – такими, що не відповідають вимогам законодавства, порушують виборчі права та законні інтереси суб’єктів звернення зі скаргою; зобов’язати Ялтинську міську виборчу комісію на виконання постанов окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим на найближчому засіданні розглянути заяви Ялтинської міської організації Партії "Союз" від 6 жовтня 2010 року про реєстрацію зазначених кандидатів та за результатами розгляду прийняти рішення; у зв’язку з систематичним порушенням Ялтинською міською виборчою комісією Конституції України та Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" достроково припинити повноваження усього складу Ялтинської міської виборчої комісії.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що Ялтинська міська виборча комісія на порушення вимог статті 124 Конституції України станом на 21 жовтня 2010 року не виконала відповідні судові рішення.
Вивчивши скаргу, додані до неї матеріали, оригінали та засвідчені копії рішень окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим у вищезазначених адміністративних справах, що надійшли до Комісії разом із скаргою, а також пояснення голови Ялтинської міської виборчої комісії Автономної Республіки Крим, Центральна виборча комісія встановила, що відповідними постановами окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Ялтинську міську виборчу комісію зобов’язано розглянути заяви, подані до Ялтинської міської виборчої комісії Ялтинською міською організацією Партії "Союз" для реєстрації Бєляєва Володимира Анатолійовича, Богана Сергія Володимировича, Брісової Тамари Вікторівни, Волян Тереси Теодорівни, Галиченка Костянтина Володимировича, Гошкова Ігоря Васильовича, Димарецького Сергія Григоровича, Ланковського Євгена Миколайовича, Максимова Андрія Юрійовича, Макухи Станіслава Петровича, Меметова Енвера Біляловича, Мергасова Романа Сергійовича, Ошибкіна Олександра Вікторовича, Сиворотки Людмили Степанівни, Стеценка Валерія Васильовича, Труфонової Ірини Валентинівни кандидатами в депутатами в одномандатних мажоритарних виборчих округах по виборах депутатів Ялтинської міської ради.
Ялтинська міська виборча комісія 22 жовтня 2010 року розглянула питання реєстрації кандидатами в депутати Ялтинської міської ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах та прийняла відповідне рішення. Таким чином, рішеннями Ялтинської міської виборчої комісії від 22 жовтня 2010 року № 462 – 477 відновлено порушені права суб’єктів звернення зі скаргою, тож підстави для задоволення скарги відсутні.
Відтак Центральна виборча комісія відмовила Ялтинській міській організації Партії "Союз", Бєляєву Володимиру Анатолійовичу, Богану Сергію Володимировичу, Брісовій Тамарі Вікторівні, Волян Тересі Теодорівні, Галиченку Костянтину Володимировичу, Гошкову Ігорю Васильовичу, Димарецькому Сергію Григоровичу, Ланковському Євгену Миколайовичу, Максимову Андрію Юрійовичу, Макусі Станіславу Петровичу, Меметову Енверу Біляловичу, Мергасову Роману Сергійовичу, Ошибкіну Олександру Вікторовичу, Сиворотці Людмилі Степанівні, Стеценку Валерію Васильовичу, Труфоновій Ірині Валентинівнів задоволенні їх колективної скарги.
У той же час ЦВК звернула увагу Ялтинської міської виборчої комісії на неприпустимість затримки виконання судових рішень. Комісію зобов’язано прийняти інші рішення, передбачені Законом про місцеві вибори, які випливають із рішення про реєстрацію вищезазначених кандидатів.
До Центральної виборчої комісії 21 жовтня 2010 року надійшли звернення Херсонської міської організації Української морської партії та додані до нього матеріали, з яких вбачається, що постановою від 19 жовтня 2010 року № 26/1 Херсонська міська виборча комісія Херсонської області скасувала свої постанови від 1 жовтня 2010 року № 10 у частині реєстрації кандидата на посаду Херсонського міського голови, висунутого Херсонською міською організацією Української морської партії, від 1 жовтня 2010 року № 11/1 у частині скасування реєстрації виборчого списку кандидатів у депутати Херсонської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі від Херсонської міської організації Української морської партії у кількості 31 особи, від 4 жовтня 2010 року № 13/3, від 5 жовтня 2010 року № 15/3, від 6 жовтня 2010 року № 16/3, від 7 жовтня 2010 року № 17/2, від 8 жовтня 2010 року № 18/2 у частині реєстрації кандидатів у депутати в одномандатних мажоритарних виборчих округах, висунутих Херсонською міською організацією Української морської партії. Крім того, цією постановою Херсонська міська виборча комісія внесла зміни до постанови від 13 жовтня 2010 року № 21/4 про затвердження тексту виборчих бюлетенів.
У постанові Херсонської міської виборчої комісії від 19 жовтня 2010 року № 26/1 підставою для скасування рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в одномандатних мажоритарних виборчих округах, висунутих Херсонською міською організацією Української морської партії, кандидата на посаду міського голови, висунутого Херсонською міською організацією Української морської партії, кандидатів у депутати, включених до виборчого списку Херсонської міської організації Української морської партії, зазначено рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2010 року у справі № 2-а-5404/10/2107, яким, зокрема, зобов’язано державного реєстратора виконавчого комітету Херсонської міської ради скасувати державну реєстрацію Херсонської міської організації Української морської партії.
Центральна виборча комісія в ході обговорення встановила, що зазначене рішення суду не тягне жодних юридичних наслідків для статусу Херсонської міської організації Української морської партії, набутого в результаті реєстрації органами юстиції Міністерства юстиції України. З 19 вересня 2003 року, тобто на момент прийняття постанови Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області від 19 жовтня 2010 року № 26/1 та на цей час Херсонська міська організація Української морської партії була і є зареєстрованою в установленому законом порядку органами юстиції Міністерства юстиції України. Відтак підстави для скасування рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в одномандатних мажоритарних виборчих округах, висунутих Херсонською міською організацією Української морської партії, кандидата на посаду міського голови, висунутого Херсонською міською організацією Української морської партії, кандидатів у депутати, включених до виборчого списку від Херсонської міської організації Української морської партії, у зв’язку з порушенням вимог частини третьої статті 35 Закону в Херсонської міської виборчої комісії були відсутні.
ЦВК скасувала постанову Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області від 19 жовтня 2010 року № 26/1, зобов’язала цю комісію вжити невідкладних заходів щодо забезпечення організації та проведення виборів депутатів Херсонської міської ради та Херсонського міського голови з урахуванням цього рішення.
23 жовтня 2010 року до Центральної виборчої комісії надійшло рішення Новогродівської міської виборчої комісії Донецької області від 21 жовтня 2010 року № 10/4 "Про виконання рішення Донецького апеляційного адміністративного суду по справах № 2а-23651/10/0570 та № 2а-23652/10/0570 від 19 жовтня 2010 року за позовом кандидатів в депутати Новогродівської міської ради Гурачевського І.В. та Балінова О.О. до Новогродівської міської виборчої комісії про визнання протиправним та скасування рішення за протоколом № 6 від 11 жовтня 2010 року в частині зобов’язання вчинити певні дії, якими зобов’язано Новогродівську міську виборчу комісію зареєструвати кандидатами в депутати", а також постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року у справах № 2а-23651/10/0570 та № 2а-23652/10/0570.
Розглянувши зазначені документи, Центральна виборча комісія встановила, що постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року у справі № 2а-23651/10/0570 апеляційну скаргу Гурачевського І.В. задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення за протоколом № 6 від 11 жовтня 2010 року Новогродівської міської виборчої комісії в частині скасування реєстрації кандидата у депутати Гурачевського Ігоря Володимировича, висунутого Новогродівською місцевою організацією політичної партії "Партія захисників Вітчизни" в багатомандатному виборчому окрузі, який за виборчим списком від партії зареєстрований 2 жовтня 2010 року за № 4, та в частині скасування реєстрації кандидата у депутати Гурачевського Ігоря Володимировича в одномандатному мажоритарному окрузі № 13, висунутого Новогродівською місцевою організацією політичної партії "Партія захисників Вітчизни" і зареєстрованого 7 жовтня 2010 року. Цим самим рішенням Новогродівську міську виборчу комісію зобов’язано зареєструвати кандидата в депутати Гурачевського Ігоря Володимировича.
Відповідну за змістом постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року у справі № 2а-23652/10/0570 прийнято і стосовно кандидата у депутати Балінова Олександра Олександровича, висунутого Новогродівською місцевою організацією політичної партії "Партія захисників Вітчизни" в багатомандатному виборчому окрузі, який за виборчим списком від партії зареєстрований 2 жовтня 2010 року за № 3, та в одномандатному мажоритарному окрузі № 13, висунутого Новогродівською місцевою організацією політичної партії "Партія захисників Вітчизни" і зареєстрованого 7 жовтня 2010 року. Цим самим рішенням Новогродівську міську виборчу комісію Донецької області зобов’язано зареєструвати кандидата в депутати Балінова Олександра Олександровича.
Новогродівська міська виборча комісія 21 жовтня 2010 року прийняла рішення, яким визнала неможливим виконання зазначених постанов Донецького апеляційного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року.
ЦВК в ході розгляду питання наголосила, що відповідно до Конституції України судові рішення є обов’язковими до виконання на всій території України. За невиконання судового рішення статтею 382 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність.
Центральна виборча комісія як виборча комісія вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів, яка здійснює контроль за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України, з метою поновлення порушених виборчих прав громадян, прав та законних інтересів суб’єктів виборчого процесу, виконання рішень суду, що набрали законної сили, визнала за необхідне скасувати зазначене рішення Новогродівської міської виборчої комісії від 21 жовтня 2010 року № 10/4. Вона також зобов’язала Новогродівську міську виборчу комісію вирішити питання про реєстрацію кандидатів в депутати Новогродівської міської ради Гурачевського І.В. та Балінова О.О. відповідно із Законом про місцеві вибори та рішеннями судів.
Одночасно Центральна виборча комісія звернула увагу Новогродівської міської виборчої комісії Донецької області на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства та забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час організації підготовки та проведення місцевих виборів. Цю комісію зобов’язано привести свої рішення у відповідність із Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" та цією постановою.
Предметом детального принципового розгляду на засіданні стали окремі питання діяльності Канівської міської виборчої комісії Черкаської області та Васильківської міської виборчої комісії Київської області.
Так, у першому випадку Центральна виборча комісія встановила, що Черкаський окружний адміністративний суд постановою від 17 жовтня 2010 року визнав незаконним і скасував рішення Канівської міської виборчої комісії №224 від 13 жовтня 2010 року «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Канівського міського голови», а комісію зобов’язав розглянути документи, подані Коломійцем В.В, висунутим кандидатом на посаду Канівського міського голови Канівською міською організацією соціально-екологічної партії «Союз. Чорнобиль. Україна», про реєстрацію його кандидатом та прийняти рішення по суті.
На виконання зазначеної постанови Канівська міська виборча комісія 22 жовтня 2010 року повторно розглянула питання щодо реєстрації кандидатом на посаду Канівського міського голови Коломійця В.В. та відмовила йому в реєстрації з огляду на те, що, як зазначено в постанові комісії, остаточне рішення з цього питання приймається не пізніш як за 22 дні до дня виборів.
Центральна виборча комісія звернула увагу Канівської міської виборчої комісії на те, що відповідно до Конституції України судові рішення є обов’язковими до виконання на всій території України. За невиконання судового рішення статтею 382 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність.
Члени Центрвиборчкому дійшли висновку, що повторно відмовляючи у реєстрації кандидата на посаду міського голови після того, як аналогічне по суті попереднє рішення комісії було визнане протиправним та скасоване рішенням суду, яке набрало законної сили, міська виборча комісія через помилкове розуміння частини восьмої статті 90 Закону про місцеві вибори допустила неправильне застосування приписів зазначеної норми.
Комісія також зауважила, що встановлений, зокрема, частиною сьомою статті 42 Закону припинювальний строк для прийняття остаточного рішення щодо реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови – не пізніше ніж за 22 дні до дня виборів – підлягає застосуванню територіальними виборчими комісіями лише щодо розгляду питань про реєстрацію кандидатів за заявами місцевих організацій партій або заявами про само висування таких осіб. Застосування зазначеного строку при розгляді питань про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови на виконання рішення суду, яке набрало законної сили, суперечить частині п’ятій статті 124 Конституції України та не ґрунтується на Законі.
Центральна виборча комісія скасувала рішення Канівської міської виборчої комісії Черкаської області від 22 жовтня 2010 року «Про виконання постанови Черкаського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2010 року». Цю комісію зобов’язано на засіданні невідкладно вирішити питання про реєстрацію Коломійця В.В. кандидатом на посаду Канівського міського голови, привести свої рішення у відповідність із Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" та цією постановою.
Подібних порушень припустилася й Васильківська міська виборча комісія Київської області. Постановами судів було визнано протиправними і скасовано кілька рішень цієї комісії щодо відмови в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови від Васильківської міської організації Української партії "Єдність" Поповича В.Ф., відмови в реєстрації Сінєльнікової-Кулініч І.П., Цегельного В.В., Брукви І.А. та Кривенко В.Г. кандидатами у депутати у відповідних одномандатних мажоритарних виборчих округах з виборів депутатів до Васильківської міської ради Київської області за поданням Васильківської міської організації Української республіканської партії "Собор", відмови в реєстрації Хованського Сергія Павловича кандидатом на посаду Васильківського міського голови за заявою Васильківської міської організації Української республіканської партії "Собор". Судовими рішеннями цю комісію зобов’язано у порядку та у спосіб, передбачені чинним законодавством, вирішити питання щодо реєстрації зазначених кандидатів.
На виконання рішень судів Васильківська міська виборча комісія розглянула питання про реєстрацію кандидатами в депутати Васильківської міської ради Київської області Сінельнікової-Кулініч І.П., Цегельного В.В., Кривенко В.Г., Брукви І.А. та кандидатами на посаду Васильківського міського голови Хованського С.П. та Поповича В.Ф. Однак вона прийняла рішення, якими повторно відмовила кандидатам у реєстрації.
ЦВК зауважила, що встановлений, зокрема, частиною дванадцятою статті 40, частиною шостою статті 41, частиною сьомою статті 42 Закону припинювальний строк для прийняття остаточного рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати та кандидатів на посаду міського голови – не пізніше ніж за 22 дні до дня виборів – підлягає застосуванню територіальними виборчими комісіями лише щодо розгляду питань про реєстрацію кандидатів за заявами місцевих організацій партій, кандидатів на посаду міського голови. Застосування зазначеного строку при розгляді питань про реєстрацію кандидатів у депутати та на посаду міського голови на виконання рішення суду, яке набрало законної сили, суперечить частині п’ятій статті 124 Конституції України та не ґрунтується на Законі.
Центральна виборча комісія серед іншого зазначила, що після набрання рішенням суду законної сили Васильківська міська виборча комісія повинна була повністю відновити порушені нею виборчі права кандидатів у депутати міської ради та на посаду міського голови з урахуванням частини першої статті 8 Конституції України, згідно з якою в Україні визнається та діє принцип верховенства права.
ЦВК знову ж підкреслила, що відповідно до Конституції України судові рішення є обов’язковими до виконання на всій території України, й за невиконання судового рішення статтею 382 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність.
ЦВК скасувала постанови Васильківської міської виборчої комісії Київської області № 142 від 15 жовтня 2010 року про відмову в реєстрації кандидатами в депутати Васильківської міської ради Київської області Сінєльніковій-Кулініч І.П., Цегельному В.В., Кривенко В.Г., Брукві І.А.; № 180 від 21 жовтня 2010 року про відмову в реєстрації кандидатом на посаду Васильківського міського голови Поповичу В.Ф.; № 184 від 21 жовтня 2010 року про відмову в реєстрації кандидатом на посаду Васильківського міського голови Хованському С.П., а також зобов’язала Васильківську міську виборчу комісію на засіданні невідкладно вирішити питання про реєстрацію зазначених осіб, привести свої рішення у відповідність із Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" та цією постановою.
Комісія відмовила Всеукраїнській громадській організації «Всеукраїнський Комітет оборони прав людини» та Всеукраїнській громадській організації «Всеукраїнський центр захисту прав і свобод громадян» у реєстрації офіційних спостерігачів від цих організацій на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 31 жовтня 2010 року, оскільки відповідні заяви були подані з порушенням передбачених законодавством строків, і крім того, до статутної діяльності цих громадських організацій не належать питання виборчого процесу та спостереження за ним.
ЦВК затвердила Роз’яснення щодо порядку транспортування виборчих документів до територіальних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів та Роз’яснення щодо встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної в місті ради у багатомандатному виборчому окрузі.
Відділ взаємодії із ЗМІ
Секретаріату Комісії
23.10.2010 р.