17 січня Голова Центральної виборчої комісії Я.В. Давидович провів чергове її засідання.

     Після відповідного розгляду поданих документів двома окремими постановами Комісії було задоволено заяви кандидатів у народні депутати України М.М. Папуши, включеного до виборчого списку Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" під № 448, О.Ю. Каратуманова, включеного до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" під № 85, а також С.М. Шапаря і В.К.Савіна, включених до виборчого списку Блоку Лазаренка відповідно під № 124 та № 68, про відмову балотуватися та відкликання їх заяв про згоду балотуватися кандидатом у народні депутати України на виборах 26 березня 2006 року. Відтак Центральна виборча комісія скасувала реєстрацію кандидатів у народні депутати України М.М. Папуши, О.Ю. Каратуманова, С.М. Шапаря, В.К.Савіна та виключила їх з виборчих списків відповідних політичних сил.

     Розглянувши заяви та рішення Політради Соціалістичної партії України про відкликання уповноважених осіб цієї партії у 14 територіальних виборчих округах з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року та реєстрацію інших уповноважених осіб від Соціалістичної партії України в цих округах, а також додані до них письмові заяви осіб про згоду представляти інтереси цієї партії у відповідному виборчому окрузі, Центральна виборча комісія своєю постановою скасувала реєстрацію одних та зареєструвала інших уповноважених осіб Соціалістичної партії України у 14 територіальних виборчих округах.

     Скасовано також реєстрацію уповноваженої особи Партії регіонів у територіальному виборчому окрузі № 66 з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року та зареєстровано іншу уповноважену особу Партії регіонів у цьому виборчому окрузі.

     З метою виправлення помилки, допущеної в додатку до постанови Центральної виборчої комісії від 11 січня 2006 року № 136 „Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку Виборчого блоку „Держава – Трудовий Союз” в частині зазначення імені одного з кандидатів у депутати, Комісія внесла відповідні зміни до зазначеної постанови.

     Центрвиборчком затвердив Порядок передачі до Центральної виборчої комісії уточненого загального списку виборців, складеного в межах відповідного регіону, уточненого загального списку виборців, які проживають або перебувають за кордоном.

     Зазначений Порядок розроблено відповідно до частини тринадцятої статті 40 Закону України "Про вибори народних депутатів України". Ним визначається механізм передачі до Центральної виборчої комісії регіональними робочими групами обліку виборців уточнених загальних списків виборців, сформованих у межах відповідного регіону, а також робочою групою обліку виборців, які проживають або перебувають за кордоном, утвореною при Міністерстві закордонних справ України, уточненого загального списку виборців, які проживають або перебувають за кордоном.

     Після відповідного розгляду документів Центрвиборчком зареєстрував  уповноважену особу Всеукраїнської партії Народної Довіри в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року О.В. Нікітіну. Крім того, окремими постановами було зареєстровано 16 уповноважених осіб Блоку Лазаренка та 25 уповноважених осіб Партії регіонів у територіальних виборчих округах з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.

     Також у ході засідання було розглянуто 7 подань, які надійшли від  Єнакіївського міського голови (Донецька область) від 30 грудня, Костянтинівського міського голови (Донецька область) від 28 грудня, Смілянського міського голови  (Черкаська область) від 29 грудня, Снігурівського міського голови (Миколаївська область) від 30 грудня, Запорізької районної ради від 30 грудня 2005 року, голови Любашівської районної ради Одеської області від 3 січня, голови Кілійської районної ради Одеської області від 4 січня 2006 року щодо реєстрації ініціативних груп  всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян. Розглянувши ці подання та додані до них документи, Центральна виборча комісія встановила, що у зазначених містах відбулися збори громадян України для утворення ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою. Учасниками зборів одноголосно схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

     Дослідивши відповідність поданих документів Конституції України, Закону України „Про всеукраїнський та місцеві референдуми” та Закону України „Про Центральну виборчу комісію”, Комісія зареєструвала чотири ініціативних групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з питань:  „Чи згодні Ви з тим, щоб Україна стала членом Організації Північноатлантичного договору (НАТО)?”; „Чи підтримуєте Ви участь України у Єдиному економічному просторі (ЄЕП) разом із Російською Федерацією, Республікою Казахстан та Республікою Білорусь відповідно до Угоди про формування Єдиного економічного простору, підписаної 19 вересня 2003 року?”, утворені у містах Єнакієве, Костянтинівка, Сміла та смт Любашівка. Їм присвоєно відповідні порядкові номери від 68 до 71. Визначено також строк збирання підписів громадян України під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою до 1 березня 2006 року.

     Разом з тим, у зв’язку з неналежністю оформлення поданих документів Комісія відмовила в реєстрації трьох ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених в містах Снігурівка, Кілія та Запоріжжя.

     Також було відмовлено в реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 4 грудня 2005 року в місті Харкові. Адже перевіркою відповідності поданих до ЦВК документів вимогам Закону України „Про всеукраїнський місцеві референдуми” встановлено, що документи зборів не відповідають його вимогам. Зокрема, аналіз формулювання питань, що їх пропонується винести на всеукраїнський референдум щодо проектів „Закону України народного депутата України В.С. Гошовського „Про внесення змін до Конституції України”, не дає можливості Центральній виборчій комісії встановити, до яких саме положень Конституції України пропонується внести зміни, та визначити, які саме зміни до Конституції України пропонується винести на всеукраїнський референдум, а також встановити, чи не підпадають ці питання під обмеження щодо проведення всеукраїнського референдуму, визначені Конституцією і законами України, та порядку внесення змін до Конституції України.

Прес-служба
Центральної виборчої комісії

17.01.2006 р.